Chloe Jansson

Såg nu att det va en vecka sen jag skrev, Förlåt mina läsare, men ni förstår ju varför :)
Goda nyher kommer jag med iaf :D Fredagen den 27 maj kl 07.52 föddes Chloe, 3370gr och 50 cm lång :)
Allt började på torsdag morgon då slemproppen gick, och jag trodde att det bara skulle vara en klump med slem och sen skulle det gå över, haha sååå fel jag hade! Eftersom min slemmis inte gick med Valencia så visste jag inte vad som väntade, men det va ju vidrigt i trosan hela dan, URK!!! Va i stan och shoppade loss med Rebecca och Vanne, sen åkte jag till mina föräldras lägenhet (vi skulle vara där fram tills Chloe skulle födas, eftersom vi hade tillgång till bil osv) när jag väl kom dit så började jag få värkar med 2 min mellanrum som varade mellan 30-45 sek, smärtsamma sådana med. Så jag ringde J och bad han skynda sig hem, för han va ju tvungen att komma till tuve för att hämta bilnycklarna och sedan hämta väskorna hemma hos oss, så bara det skulle ta en tid, så man blev ju lite smått stressad ifall värkarna skulle bli mer intensiva... När han väl va tillbaka så så ringde jag förlossningen 17.30 för att kolla läget, o dom sa att jag skulle vänta lite eftersom mina värkar avtog sist, så jag tog en varm dusch och lite annat, sen vid 20.30 ringde jag upp igen och ville komma upp, så vi tog vårat pickopack, lämnade av lenci hos Rebecca och sen rusade vi upp till förlossningen, va inne där 21.30 ca, på med CTGn i en halvtimma, och värkarna va INTENSIVA, hann knappt bli av med en värk innan nästa kom haha, sen blev jag undersökt, va öppen 3 cm, tack o lov, sen fick jag min EDA satt och kunda slappna av mer, sen låg vi där inne och skrattade och hade oss, vid 3 tiden fick vi sova en stund, och det va skönt för sen va det full rulle med att få ner Chloe ännu mer i bäcknet, så man va ju tvungen att stå mkt och ligga på sidan, och sen för att påskynda allt satte dom dit dropp på 20 ml, sen gick det snabbt, några minuters krystvärkar och sen kom Chloe :) kl 17 ca åkte vi hem :) Valencia va inte så glad när hon fick se mig och Joseph, inte så konstigt, vi lämnade ju bara över henne i all hastighet haha, när vi väl kom tillbaka till mammas lägenhet blev det mkt bättre, hon fick lite choklad och vi busade med henne :) Valencia tycker Chloe är jätterolig, hon sitter och pekar och skrattar åt henne, o småpillar lite här o var haha, men Valencia tycker inte om när Chloe skriker, då börjar hon med, så det är 2 operasångerskor här hemma nu :) Idag ska vi träffa BM och BVC, sen ska vi på dejt med Vanne och Åke :) skriver mer ikväll om jag hinner...ha en bra dag! pussas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback