And so it was...

Vilken dag det va igår.. Så mkt blandade känslor. Vid 2 tiden (på dagen) skulle J byta blöja och göra iordning lenci för vi skulle till stan och möta upp Evelina, Edin, Vanne, Åke och Patrik. Men då upptäckte J att lenci hade fått utslag i stort sett över HELA kroppen, allergiutslag av ngt slag, hon såg hemsk ut!! Joseph fick panik och bad mig ringa 1177 och fråga om vi skulle åka till Akuten och det tyckte hon att vi skulle... Så J ringde Edin för att se om dom kunde köra oss upp, och snällt och gulligt gjort av dom kom dom o hämtade oss, vi kunde i stort sett bara gå in o träffa en läkare...(dom tre ggr vi har varit på akuten sista tiden har vi alltid haft tur, o kommit in direkt till en läkare, ren tur I guess) Men denna läkaren va ju fan helt dum i huvudet... Så nonchalant, jag hade tydligen ingen talan, så när jag skulle säga ngt så gav han mig eller vifta lite vagt med handen att jag skulle vara tyst... idiot... lenci fick medicin mot klådan o svullanden, och tydligen kan det vara ett tecken på äggallergi - SÅÅÅÅ jävla typiskt. Hon fick äta ägg med oss på morgonen, o hon ÄLSKADE det, men det får man också utesluta nu... jaja hon va positiv och pigg trots allt som hänt, och efter läkaren sa att allt va okej med medicinen så fick vi åka, allt som allt tog knappt 1 timma...Så vi kunde rulla vidare till stan för att träffa dom andra, vi gick o käka på kebab house och sen hade vi en underbar kväll med äventyrsgolf på Heden http://www.gbgaventyrsgolf.se/ (bilder kommer sen, väntar på att min fru ska skicka dom) sen efter golfen va alla kaffesugna så vi promenerade till Condeco och njöt av allt från kaffe till isvatten...Sen va alla trötta så vi pallrade oss hemåt. Gick ner mot Brunnsparken, men på Kungsport fick jag agera "mamma" till en vuxen man... Han o hans polare hade tydligen skojat lite med varann så ena killen ramlade omkull o slog ordentligt i hakan. så jag tog fram våtservetter, plåster och nån typ av first aid kit och gav det till han och skickade upp han till sjukan för det där behövdes sys,.. haha vilka människor det finns.... Åkte vidare till B-plan, Evelina, Edin och vi behövde handla så vi gick in på Coop, och blev 200 :- fattigare hahaha, Sen va dom så snälla och körde hem oss, så jag slapp backen, om jag hade gått i den igår hade vattnet gått, för såna sammandragningar jag hade - NOT FUN, även om man vill ha ut henne så vill man ändå att hon ska bli helt fullgången... lenci somna i stort sett direkt när vi kom hem, så jag o J fick lite egentid tillsammans, mysigt va det, sen orkade inte min kropp hålla mig uppe längre. Joseph däremot va uppe hela natten oxh gick till jobbet för 1 timma sen, så jag o lenci ska ligga hemma o ta det lugnt till han kommer hem vid 1, sen kan vi gå ut o leka o njuta av vädret :)
Hur ser eran söndag ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback